Mutter/mother
https://www.zeit.de/kultur/2019-10/mutterrolle-selbstlosigkeit-liebe-selbstaufopferung-familie-idealismus-10nach8
https://www.zeit.de/campus/2021-07/kinderlosigkeit-beratung-entscheidung-gesellschaft-lebensweg-interview
https://www.businessinsider.de/panorama/nach-dem-tod-meines-mannes-hatte-ich-das-broken-heart-syndrom-a/?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE
https://www.zeit.de/zett/2022-07/mutter-tod-familie-jugendliche-frauen-fotografie
https://www.zeit.de/arbeit/2023-03/elterngeld-reform-traditionelle-familie-kinder-arbeitsteilung
Vergleich: Siehe: Lacs allgemein + Quellen + Matriarchat + Anhang (Melissa Assilem)
Psora promotes a strong mother/child bond and vacillates between
Positiveness (optimism) and Despair
Muttergruppe
Amethyst. formt Druse („Wie Gebärmutter“)
Amnion. w = Eihaut/= Teil Fruchtblase/Amnion bovis
Aqua amniota humana. = Fruchtwasser
Chord-umb. = Nabelschnur/=
Umbellical cord
Suis chord umb. = Nabelschnur (Schwein)
Colostrum. = 1e Milch der
Mutter (Kuh?)
Folliculinum. = menschliches Östrogen
Lac humanum.x = Muttermilch
Mag-c.x The trials of motherhood
Meconinum. = 1e Stuhlgang des
Neugeborene
Plac. = aus Gewebe der Mutter und des Fötus hergestellt
Umbilicus humanus. = menschliche Nabelschnur
Vernix caseosa humana. = Käseschmiere
Acacia xanthophloea = fevertree
Andersonia = Mutter des Waldes/= Mutter der Menschen
Castoreum = Bibergeil/Biber schafft landschaft für viele Lebewesen
Conchiolinum = Mother of pearl
Gallen allgemein. fungieren als „Gebärmutter“
Hydrog. = mother of all things
Just. = Mutter der Ärzte
Leon. = Herzgespann/= Herzgold/= Löwenschwanz/= Wolfstrapp/= Agripaume/= Motherwort
Mais-l. = good mother lizard
Moringa moringa. = Drumstick Tree/= (Asiatische/Guilandia) moringa/= (Pferde)Meerrettichbaum/= Behenbaum/= Klärmittelbaum/= Wunderbaum/= Benzolive/=
Mother’s best friend/= Morango/= Moringuiero/= Munaga/= Shajna (I)/= Sàndalo
ceruleo/= Sitachini (Nepal)
Mygale. = Wolfspinne dafür bekannt, dass sie eine äußerst intensive Brutpflege betreibt. Der Eikokon wird bei der Jagd mitgenommen, um ihn vor Feinden verteidigen
zu können. Zudem hilft das Weibchen den Jungspinnen beim Schlüpfen, indem es deren Kokon aufbeißt.
Ophiophagus hannah. The King Cobra is the only snake that builds a
nest and guards it until the eggs hatch
Orcinus orca. „Hotel Mama“
Palo. (= Larrea) = mother of all plants
Pap-r.-x = mother-of-pearl poppie
Plankton = Nahrung für viele Lebewesen
Python Das Weibchen bebrütet seine (= ihre) Eier mit ihren Körperschlingen
Querc beherbergt viele Lebewesen
Sansevieria trifasciata 'Laurentii' = Snake plant or mother-in-law's tongue./= Bogen.hanf air filtering plants. Asparagales.x
Silex. = SiO2 + n H2O/= „Stahl der Antiken“/= Metall der Steinzeit/= Feuerstein/= Flint (Grabbeigaben)/Jupiter lapis/= Mutter aller Gesteine
Spinne. = Große Mutter
Spong .beherbergt viele kleine
Lebewesen
Venus.x ist Mutter der Venezianer
Crot-h. Schützt Eier und Junge.
Raabemutter
Muttermittel
Lac humanum = Muttermilch
Folliculinum = menschliches Östrogen
Placenta humana = menschliche Plazenta
Vernix caseosa humana = Käseschmiere
Aqua amniota humana = Fruchtwasser
Umbilicus humanus = menschliche Nabelschnur
Sterben für ihren Nachwuchs:
Eled-c.x
Sep.x
[Andrea Roedig]
Dass Frauen ihre Kinder verlassen, ist oft noch ein Tabu, eine Unvorstellbarkeit für die Mütter selbst wie für ihre Familien. Aber wir müssen raus aus dem Muttermythos.
[Melissa Assilem]
https://www.narayana-verlag.de/homoeopathie/pdf/Matridonal-Remedies-of-the-Humanum-Family-Melissa-Assilem.05335_2Introduction.pdf
Eine kurze Geschichte der Mutter-Mittel: Inkarnation - vom Himmel auf die Erde
Meine Entdeckungsreise zu den Muttermitteln hat mich in eine Welt geführt, die sehr bestärkend, expansiv und voller Wunder ist. Mir war immer klar, dass unsere
Heilmittel uns viel lehren können, und das hat sich mir auf diesem Weg oft bestätigt. Für mich war es eine dauerhafte Lehre. Ich war irgendwie zu diesen Mitteln
hingeführt worden und erkannte den Zweck meiner Reise erst fast zwanzig Jahre später, als die letzte Mittelprüfung abgeschlossen war. Er hat mich darin bestärkt,
meinem Lebensweg zu vertrauen, auf meinen Instinkt zu hören und auf meine Beobachtungen zu achten.
Ich bin zu der Überzeugung gekommen, dass diese Mittel eine prämiasmatische Qualität haben. Ich stelle dies in den Vordergrund, damit sich andere mit diesem
Thema befassen und es vielleicht über den Rahmen dieses Artikels hinaus erweitern können. Ich behandle dieses Thema jedoch nochmals kurz im Abschnitt über die
Plazenta.
Obwohl jedes dieser Mittel eine andere Ausprägung hat und sich auf andere Themen konzentriert, gehören doch alle zur Menschen-Familie und spiegeln einen
Verlust oder Mangel an Menschlichkeit wider. Soweit wir heute wissen, sind wir die einzige Spezies, die ein Bewusstsein und eine Seele, ein Zielbewusstsein und
eine eindeutige Identität besitzt, nach der wir ständig auf der Suche sind. Wir können all das in diesen Mitteln erkennen.
Es ist gängige Praxis unter uns Homöopathen, unsere Patienten über ihre Geburt zu befragen; aber der ‚Reisebericht‘ beginnt eigentlich schon mit der Empfängnis.
Die im Mutterleib verbrachte Zeit bildet tief wirkende Muster für den Rest unseres Lebens aus. Die hier besprochenen Mittel beziehen sich alle auf unsere erste Reise
in unser irdisches Leben und sie können als solche tiefe Wunden, die während unserer fetalen Entwicklung entstanden sind, heilen. Diese Substanzen dienen der
Entwicklung unserer Menschlichkeit. Dies ist ihr einziger Zweck; wir dürfen sie absetzen, sobald wir sie nicht mehr brauchen.
Nur ein Hinweis: Ich verwende das Wort „prüfen“, weil es so viel mehr aussagt als „beweisen“. „Beweisen“ klingt manchmal mehr, als ob man etwas „testet“; das
klingt so nach Studie, um zu sehen, ob etwas funktioniert. Eine „Prüfung erscheint mir wie ein Eintauchen in die Energie eines Stoffes und das Aufnehmen derselben.
Mehr davon im Verlauf meines Buches über die Muttermittel.
In allen unseren Prüfungen gibt es eine Mischung aus positiven und negativen, geheilten und krankhaften Symptomen; zusammen mit den Träumen und Bildern
zeigen sie die Themen der Heilmittel auf. Das ist das, was ich als „metaphorischen Code“ bezeichne.
MATRIDONAL IS LATIN FOR GIFTS OF OR FROM THE MOTHER
These remedies are as old as we are. They have been responsible for our
evolutionary journey from our very beginnings. There is much we can learn from
them.
As with the homeopathic order of things these remedies are arranged to
go backward in time. With the exception of the last two I will not be giving
the entire
picture of these remedies, as there is much written about them
elsewhere. This is a story told -through these remedies - of connecting with
the earthly journey
of our soul.
THE MOTHER FROM WHOM ALL GIFTS COME
Here I am speaking not only of our own human mother, who holds the
crucible of life within her body, but also of the Archetypal Mother, the
all-embracing
Universal Great Cosmic Mother.
Hers is the womb from which all things come. All that She has created is
of Her, as the child is of its mother's substance, and this means that the
whole of creation
is divine, and divinely connected. The female egg, even before it merges
with a sperm, generates an electrical field that becomes the shaping energy of
the embryo
as it develops into an independent being. This is the Universal Mother
energy manifest, the all-containing crucible, the shaping force, and the materializing
substance.
Our own mother is the child of The Mother. We and our mother are two
beings evolving in and from the same body, the same rhythms, the same dreams,
in this
truly sacred journey.
The Universal Mother is both organic and magic. She imparts Her Self
into Her creations. She is time, yet She is timeless. She is infinite as well
as intimate;
She can whisper in our ear but Her voice is also the cosmic wind that
turns the planets and organizes the galaxies. She is the power of attraction that
holds the stars
together. Her cells are our cells and our cells are Hers. She is all
these things. Yet She is not remote, as we can hear her voice enchanting us as
she hums Her lullabies,
and we feel Her hand reassuring us as she rocks of our cradle. She is
both comforting and capacious, filling us with contentment but demanding grace
from our lives.
Her arms are longed for when we feel abandoned.
Her wisdom sought when we feel bewildered. She is not separate, but her
voice and her divinity can be lost to our awareness. These remedies seem to let
us to hear
Her calling again as she tells us we are She, and She is we. She cries
that we are unique and holy. She tells us that we have a sacred reason to be
here and she provides
us with a Guardian Angel to help us remember our way.
These remedies are indeed Gifts From The Mother.
The book is about the insights these remedies give us into who we are
and how we were and are shaped. The knowledge these remedies bring to us is
about our story
as human animals, our evolution, our genesis, our struggle to incarnate
and the possibility of a reconnection with our purpose.
Five of these remedies come from extra-embryonic material. They are
relinquished and become redundant after we are born. They are the substance of
our creation.
(Mother's milk continues the miracle for a time afterwards.)
As we come into being in the primordial soup, our soul and spirit dance
their ancestral pas de deux, entwining and spiralling, like impassioned lovers.
Our mothers become the unwitting choreographers of this balletic
miracle. Her body performs feats of astonishment, previously unimaginable
tricks assisting in the
intricate intertwining of the souls message, the ancestors' code, and
the animating spirit.
We cannot encompass this phenomenon with our minds. It is indefinable,
and so outlandishly, inexplicably mysterious that we have to reach for
metaphors. We dream
the metabolic messenger into form, to grasp the ungraspable and devour
the indigestible.
Perhaps these remedies represent the metaphorical voice of our guardian
angel whose job it is to remind us that we are a mechanism through which the
life force,
the source, the divine spirit experiences itself.
In Elaine Morgan's book “The Descent Of The Child”, she puts forward the
premise that our evolutionary artful dodging is down to the profound
shape-shifting
of our embryonic selves. It does seem as if the whole nine months of our
inter-uterine development is a fast-forward of our entire evolutionary journey.
We go from single celled protozoan, to jellyfish-like blastocyst, to
fish-like sprogs, to froggy tadpoles, all the way to the complicatedness of our
humanness.
Physiologically, the period of gestation is the perfect place for our
evolutionary characteristics to unfold. It is here where plasticity is so
plausible that the true
trial of our shaping takes place. I used this as a model for the way I
practiced, sometimes prescribing for the child within, helping my clients to
recognize the
wounds, and in this way letting go of self blame and self hatred,
resulting in a freedom from the old patterns.
Since working with Lac Humanum, Placenta and especially Amniotic Fluid,
I have realized this is not something that happens only after birth but in fact
from
conception. The patterns of our inter-uterine experience lie deeply
seated in the shadows of our psyche. Should we call it our inner fetus? Maybe
that's a bit
twee, but it is, in a way, an accurate description. How absolutely
wonderful, that we now have remedies that will help us know these patterns. It
is through
getting back to this place, the place of our corporal creation, that we
can remember the reasons why we have come here.
There is not one way to use these remedies. Much of what I have
described here, is the energy of the remedies. Conveying their spirit, and
their unique metaphor.
Each person will have a different need for them. Each practitioner will
have a different slant on them. This is how it should be. These are universal
remedies in
that each of us has rubbed up against all of them. They are great
equalizers.
These remedies have a poetic and ancient language. It seems to me that
our job as practitioners is to listen to the words of our clients and feel out
their yearnings,
then to prescribe remedies that reflect all of this back to them. I muse
sometimes, wondering if homeopathy might not use the mirror neurons in the
brain as a
channel of entry for the remedies.
As I have worked with clients and these remedies over the years I have
come to believe that the most profound gift we as humans receive is the sense
of self,
and that in its earthly form it is first bestowed on us in the womb.
Could it not therefore be true that when this sense of self is lost it can be
retrieved through
the very materials that gave it to us in the first place? These
substances are made for the creation of our humanness. It is their sole
purpose, as they are discarded
as soon as we no longer need them.
In this book I have put together a lot of different ideas and thoughts.
I have used the research of evolutionary biologists, psychologists
observations,
philosophers pondering, been inspired by clients spiritual awakenings
and been awed by the willingness of proofers to go into these remedies in such
a deep way.
You will not find very many cases put forward here. I have a real
problem remembering cases, where the remedy has been a result of intense and
very deep level
communication between my clients and myself and the revelations happen
in the moment almost as if channelled. (This is not the time to pick up one's
pen.)
Then the moment is gone, never to be repeated. It's like soul talk,
meant for the moment but then passed back out to the universe.
[Wikipedia]
Alphatier bezeichnet in der Verhaltensforschung das Leittier einer Herde oder eines Rudels. Alphatiere sind in der Regel die kräftigsten, erfahrensten und aktivsten
Tiere der Gruppe. Häufig sind sie auch die ältesten und die einzigen Männchen ihrer Gruppe, die Nachwuchs zeugen. Bei Hausrindern ist beispielsweise ein kräftiger
Stier das Alphatier, der Leitbulle, bei den Gorillas der sogenannte Silberrücken.
Die Bezeichnung Alphatier ist abgeleitet von Alpha, dem ersten Buchstaben im griechischen Alphabet: Alphatiere sind also die „ersten“ (in der Rangordnung
am höchsten stehenden) Tiere ihrer Gruppe. Entsprechend werden die ihnen im Rang unmittelbar nachfolgenden Tiere Beta-Männchen beziehungsweise
Beta-Weibchen genannt und die in der Hierarchie an letzter Stelle stehenden Omega-Tiere.
Bei vielen in Gruppen lebenden Arten haben die Weibchen und die Männchen eine jeweils eigene Hierarchie: In diesen Fällen bezeichnet man das ranghöchste
Männchen als Alpha-Männchen und das ranghöchste Weibchen als Alpha-Weibchen; zusammen bilden beide das Alpha-Paar. Ein Beispiel für diese Variante des
Zusammenlebens sind die Pferdeantilopen und die Afrikanischen Wildhunde.
Bei Herdentieren wie zum Beispiel den Mufflons, den Przewalski-Pferden, den Bergzebras und den Steppenzebras führt ein Alpha-Weibchen die Herde.
Auch Tüpfelhyänen und Kattas werden durch weibliche Leittiere angeführt.
Wölfen wurde jahrelang ebenfalls zugeschrieben, dass ihre Rudel von einem Alphatier beherrscht werden. Langzeitbeobachtungen an frei lebenden Wölfen zeigten
jedoch ein soziales Gefüge, in dem die Leittiere (das Elternpaar) die primäre Führungsaufgabe erfüllen, aber nur situationsbezogen autoritär auftreten.